Studenter starter bedrift: Hard konkurranse, gode resultater for BI-studenter

Aldri før har nivået vært så høyt og aldri før har det vært samlet så mange studentbedrifter til Fylkesmesterskap i Oslo og Akershus. 

Skrevet av Benedicte Brøgger

29 studentbedrifter var samlet i Litteraturhuset tirsdag 19. november 2013. Kvaliteten på prestasjonene denne dagen imponerte erfarne jurymedlemmer. BI hadde påmeldt 9 bedrifter, startet av studenter fra 2. år Bachelor i entreprenørskap og økonomi . De hevdet seg bra og vant til slutt flere priser:

  • Beste studentbedrift Oslo, 1. og 2.plass
  • Publikumsprisen
  • Beste presentasjon, 2.plass

Beste Studentbedrift Oslo1. plass: Chill-IT SB

Chill-IT(Bilde: Chill-it er Morten Davidsen, Per Jørgensen (ikke på bildet), Simen Klefstad, Leiv Kristian Steig.)

Chill-it SB driver produksjon og salg av engangsprodukter for kjøling av væskebeholdere. Juryens begrunnelse: Studentbedriften har et meget sterkt produkt med en velbegrunnet analyse i form av en forretningsplan. God beskrivelse av produktet og god beskrivelse av markedet med en plan for lansering mot ett spesifikt segment. De har også med en konkret aktivitetsplan.

Beste Studentbedrift Oslo 2 plass: Spor Meg SB (Handelshøyskolen BI)

SporMeg(Bilde: Sofie Su fra Spor Meg SB med juryen. Øvrige deltagere, Benedicte Balke og Beate Bjørnerem er ikke med på bildet).

Spor Meg SB utvikler et praktisk og nett halsbånd og sele som fungerer som sporingssystem for kjæledyr som forsvinner.

Juryens begrunnelse: Juryen er imponert over forretningsplanen som tar for seg alle de vesentlige aspektene fra A til Å. God konkurrentanalyse, god økonomidel og med et produkt som suppleres med tilleggskomponenter.

Beste presentasjon: 2 plass: Intelox SB

Intelox

(Bilde: Intelox SB sammen med jurymedlem Toril Mohn: Jo Eivind Engen Burgundhaugen, Gøran Van Den Burgt, Eirik Strømsheim, Marius Våge.)

Studentbedriften har utviklet et låssystem som skal forhindre tyveri av alpinutstyr med annonsemuligheter. Juryens begrunnelse: En generelt bra score hvor vi spesielt vil fremheve bruk av flere media og hele scenen uten at det ble rotete. Dette bidro til at produktet ble godt formidlet, huskes og potensielt kjøpt.

Publikumsprisen: Norklut SB

NorKlut(Bilde: Nor Klut SB med Rolf-Andre Belsvik og Chris Jakobsen.)

Salen stemte via SMS frem sin favoritt: Norklut SB fra Handelshøyskolen BI. NorKlut SB utvikler et system for utleie og vask av mikrofiberkluter til servicebransjen.

Mer om fylkemessen her.

Reklamer


Kategorier:entreprenørskap, produktutvikling, utdanning

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

%d bloggere like this: